Page

Wir nahemen Sniper: Ghost Warrior bereits mit in unser Testlabor und konnten dem Spiel letzlich aber nur eine mittelmässige Qualität bescheinigen und das obwohl die Grundidee eines reinen Sniper Spiels interessant klang. Nun gaben uns der Publisher City Interactive und die Entwickler bekannt, dass in Kürze ein Patch erscheint. Dieser Patch soll das Spielerlebnis vollständig verändern und steht für die PC Version bereits zu Verfügung. Mit der Xbox Version des Patches ist in Kürz e zu rechnen.

Liest man jedoch genauer das Changelog bleibt ein fader BEigeschmack, der weniger nach Patcharbeit als mehr nach finalem Design aussieht, denn immerhin verändert man sehr viele der Kritikpunkte und die vielen "merkwürdigen" Skriptsituationen, während der Spieler vollständig getarnt war.

Changelog des Patches:

Notable changes include tweaked AI behavior, fixed camouflage efficiency and stealth system. Most of static AI scripts referring to stealth actions have been removed and replaced by a real-time stealth system.

AI

  • Fixed interactions of camouflage system with plants (the player will be less vulnerable to enemy sight when hidden in vegetation)
  • Adjusted AI alertness and seeing (e.g. the player will be less vulnerable to enemy sight at long distances)
  • Tweaked influence of the players posture and movement speed on being spotted by the enemies
  • Tweaked AI reactions, better behavior in combat situations
  • Removed over 95% of the static AI scripts during stealth actions and replaced with the improved stealth system

Multiplayer

  • Fixed multiplayer statistics
  • Adjusted duration of breath-holding
  • Fixed minor multiplayer maps geometry issues

Optimizations and Stability

  • Fixed possible random crashes on multi processor systems
  • Fixed minor stability problems on several hardware configurations

General Fixes/tweaks

  • Fixed registration of internet profile
  • Fixed blink after exiting game to menus

Weapons

  • Adjusted melee (knife) attack strength
  • Adjusted damage, accuracy and range of AI weapons

Quelle: CityInteractive

1 Kommentar

Lord2906 Do, 15.07.2010, 17:55 Uhr

Na da bin ich ja mal gespannt...das würde das Spielerlebnis deutlich verbessern!