Das Spiel kommt wahrscheinlich im Mai nächsten Jahres. Für mich ein absoluter Pflichtkauf. Hier der erste Teaser. Am Sa. 12.12 gibts die Weltpremiere zum Game :smt023
YouTube - UFC 2010 Teaser HD
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Das Spiel kommt wahrscheinlich im Mai nächsten Jahres. Für mich ein absoluter Pflichtkauf. Hier der erste Teaser. Am Sa. 12.12 gibts die Weltpremiere zum Game :smt023
YouTube - UFC 2010 Teaser HD
Auf jeden Fall Pflicht;)!!!
war ja wieder klar das es jetzt jedes jahr kommen muss
werds mir zwar eh holen, aber ein paar neu figther fürs aktuelle würde mir auch reichen.
ja der trailer sagt ja jetzt noch nicht so viel sind ja kaum ingame szenen
naja und kimbo ist dabei;)
ich denke auch das es ein kader update für 400 points auch getan hätte. naja mal abwarten wie es wird:-k
Wenn die Präsentation verbessert wird, wird es sich wohl auch lohnen...die wollen wohl EAs MMA nicht konkurrenzlos den Markt überlassen.
Es werden ja auch einige Steuerrungssachen geändert. Wenn man genau hinschaut sieht man schon Unterschiede zu 2009. Takedowns am Käfig, bessere Ausweich-Pendelbewegungen, bessere Escapes von Subs! Grafisch war 2009 ja schon Super, da brauch man nicht viel ändern.
Ich wünsche mir diesmal nur noch ein Update der Stats nach jeder UFC! Siehe Shogun in 2009.
Spike TV Video Game Awards 2009 Video Game, UFC Undisputed 2010 Exclusive Debut Trailer | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
nach jedem ufc events die stats upzudaten fände ich nicht so genial, vor allem nicht für eine liga. Generell einfach nur aktuelle (wie es im jahre 2010) steht, wäre schon gut genug und das wird ja so oder so statt finden. Hoffe einfach das es nicht immer so 2-3 TOP Favoriten in der Klasse gibt, die kaum zu besiegen sind wenn TOP Spieler dran sind. Wrestler sollten am Boden nicht mehr wie Käfer auf den Rücken liegen *g* Da sollte mehr möglich sein.
undisputed2010.com/qa-mit-thqs-omar-kendall/
Es wird einige positive Veränderungen geben!
Bitte keine Direktlinks
Danke, Razor
Die Neuerungen hören sich sehr sehr gut an. Echt Ahnung haben die Leute aber weder vom Spiel, noch von dem Sport! Flash Subs, gab es schon. Aber da soll mal einer sagen das Spiele werde nur ein Update zu 09!!!
Die Updates der Fighter Stats sind aber trotzdem mind. nach jeder zweiten UFC zwingend notwendig! Es gibt immer wieder Up and Downs bei einigen Fightern in der Karriere. So bleibt es realistisch und angepasst. Kann nur nochmal Shogun aufführen. Er ist viel zu schlecht im Spiel!!!
Und Lesnar wird auf dem Cover sein :( Jaja so kann man Geld scheffeln, UFC!
http://www.groundandpound.de/typo3te...36ae5aacb1.jpg
naja sind wir froh damit, ich hatte schon befürchtungen das es kimbo slice aufs cover schafft... immerhin ist er auch ohne einen großen sieg in die ufc gekommen (gegen danas aussagen von damals) und zieht massenweise zuschauer...
da kann man mit den brocken wohl noch glücklich sein da er immerhin leistung zeigt ;)
flash subs gab es schon? in wie fern meinst du das?
Kimbo wäre echt schlimm, obwohl ich Ihn ja mag ;). Auch wenn Lesnar Leistung bringt, ein MMA Fighter ist und wird er nie. Er Wrestlet halt nur und mischt das Ganze mit Lay n Pray ;). Naja, ist aber gut für die Verkaufszahlen.
Flash Subs gab es schon, bzw. Counter Subs meinte ich. Wenn du zB. mit nem Wrestler Jmd. aus dem Clinch slammen willst, kann man dieses wie einen Reversal mit einer Sub kontern. Diese Subs sind dann auch meist sehr erfolgreich.
joa die subs wirken echt erfolgreicher als normale, denke und hoffe aber das die damit schon eine richtige flash sub wie einen flash ko meinen... ohne das man kontern muss und das sie auch im vor allem im ground and pound stattfinden können... wie z.b. eine armbar. Matürlich nicht 10 mal in einer runde sondern eher schon ziemlich rar.... nicht das sie wieder ein patch rausbringen müssen der es fixt *g*
Dann werden wieder nur Subs gespammt :evil:
Neues Interview zu 2010.
UFC Undisputed 2010 Video Game, Upgrades Interview | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
Auch dieses Forum kann man ja up to date halten, falls jemand Interesse hat, hier ein paar neue Szenen von BJ Penn:
BJ Penn Video UFC Undisputed 2010 Fanblog
Keine Vids mehr ;), ich kann es nicht mehr abwarten :smt003.
BJ ist der vielleicht talentierteste Fighter im MMA, wenn er richtig motiviert trainiert, so wie in letzter Zeit immer, ist er nahe zu unschlagbar.
http://pimpandhost.com/media/simple/...f68f90f7fe.gif
Quelle: Play 3Zitat:
Die PS3-Version von “UFC Undisputed 2010″ wird offenbar einige exklusive Inhalte bieten. Dazu gehören die Kämpfer Royce Gracie, Dan Severn und Jens Pulver, die nur auf der PS3 spielbar sein werden. Gracie und Severn sind zwei der sieben Mitglieder der UFC Hall of Fame.
Zudem wird die PlayStation-3-Version insgesamt 20 Ultimate Fights bieten, fünf mehr als die Xbox-360-Version. Die exklusiven Fights sind:
* UFN 18 – Carlos Condit vs. Martin Kampmann (Ultimate 2009)
* UFC 102 – Nate Marquardt vs. Demian Maia (Ultimate Knockout)
* UFC 60 – Matt Hughes vs. Royce Gracie (Ultimate Classic)
* UFC 66 – Keith Jardine vs. Forrest Griffin (Ultimate Classic)
* UFC 68 – Martin Kampmann vs. Drew McFredries (Ultimate Submission).
Dann hol ich mir wohl die PS3 Version.
Nö was soll en das hai
Cool, nur schade das die beiden nicht spielen können :(. Aber man sieht schon einiges Neues.
Hier noch richtig geile Details von Jmd. der es anspielen konnte, wahnsinn..........
2009 war ja schon nix für Gelegenheitsspieler, aber 2010 wird nochmal ne Schippe drauflegen in Bezug auf umfangreiche Steuerung ;). Kann die Demo nicht mehr abwarten.Zitat:
SUBMISSIONS
HOW
Submissions are applied the same exact way as 09. Pressing the R analog.
CHANGED
No more mashing. According to Omar (game developer) submissions are performed by shine method only. Now whats different is you have the ability to do FLASH SUBS (I saw someone using Mir...In half guard he applied a shoulder lock to Carwin...Carwin instantly tapped) which is new. The ability to Submission transition (which varies depending on what fighter you are using) to go from triangle to omaplata to armbar. Which makes it soo deep...You would have to master every single fighter to know who can sub transition into what. To apply this you would press the R analog...Shine counter-clockwise...Press LB (xbox) and R analog...Shine opposite direction...Press LB (xbox) and R analog...Shine counter-clockwise. Each fighter has 1-2 sub transmissions. So this is a HUGE impact on CAF due to the fact...You dont know what sub transition your opponent has...So how will you know to hurry up and reverse your shine? Haha. The final change in submissions are the SPECIAL subs. Everyone knows Joe Stevensons bread and butter is the guillotine right? Well...Fighters have a SPECIAL sub...When they get you in it...Its even MORE difficult to get out. The highest SUB O i seen was Mir with 88 and Nog had 87. The lowest was like 58. STR DOES HAVE AN IMPACT to get out of subs as well. You still apply the Shine method...But your STR factors into it. So brock CAN escape subs. Just not as well as your SUB D 88.
SWAY
HOW
Hold RB (xbox) FLICK L ANALOG any DIRECTION
DETAILS
I found this to be a HUGE factor in ending the fight early. This system is resembles FN4 COUNTER SYSTEM. U sway from a punch...U can immediately strike back for more damage. You can double and triple sway (3 is the most u can do) to avoid a punch. Lean back duck forward uppercut. Lean left lean right left hook. You get the point. When you land...YOU KNOW YOU LANDED. I swayed ALOT. Swaying alone will make you WANT to go toe to toe with your opponent. Honestly making you totally forget that you can kick and takedown. Its THAT exciting exchanging when both of you are swaying trying to be the first to land flush. Unfortunately...Swaying can get u killed...FAST. U can sway head kicks only by leaning back...But all other kicks will land. Sometimes i did soo much swaying i got takin down at will.
LEG KICK AFFECT
HOW
Self explanatory...Keep striking the legs.
EFFECT
Wow...Just wow. They got this one right. NO you cannot check leg kicks. But i used Thiago Alves vs GSP Hardy Paulo etc...When you KNOW the kicks are hurting. The leg kick will make the opponents knee buckle (think rampage vs griffin). Only only did his knee buckle...Get this...His LEG KICK OUTPUT damage was less. His MOVEMENT was slowed (significant difference between no leg dmg vs hurt leg dmg). More % chance of being takin down. Basically if you shoot its guaranteed takedown. The knee turns red (strong side leg...Didnt test the weak side leg).
SIDE STEP
HOW
Same as 09.
CHANGED
No more floating to the middle of the ring with one side step. Actually...When you sidestep its basically taking a big step forward. Heres the difference.
09 Step
HERE-------------------------------------------------HERE
10 Step
HERE...................HERE
Side step jab was out. Instead...Carwin uses a lunging left hook...And a power right straight for his sidestep strikes. You can still RUN the same. But you guys know how people sidestep (or run) back and forward kick or stirke. No more. U sidestep back...you can only throw a strike without reaching. Ala the sidestep body straight punch. U cant reach like that. Its just a standard strike. So basically to land one someone would have to be sidestepping towards you for you to connect.
FLASH KOS
HOW
Self explanatory...Get lucky and land clean.
CHANGED
Well...According to Omar...They were tweaked down...ALOT. But PLAYING the game...If you land clean...And a perfectly timed strike looks like a KO. Trust me. Its a KO. Elbows lean flush...KO. I got ALOT of KOS from swaying a double hooks...Then landing with a uppercut from close range. It was perfectly timed. Every single KO...LOOKS like a KO.
KO MOMENT
HOW
09-Accumulate damage to a persons body part to reach near 100%
10-Omar said it was a secret and couldnt tell
CHANGED
I seen fighters get in KO MOMENT in the FIRST 10 SECONDS. No lie. I was like WTF!?!?! Omar refused to tell us WHY you can get KO MOMENT so early. The KO MOMENTS were the same as 09 so you know what it looks like. Survive and your good to go.
THE MOMENT MODE
HOW
Place a well timed strike to stagger your opponent
DETAILS
I liked this feature. If you land flush...Your opponent will stagger for a maximum of 1.2 seconds. You have to have a FAST reaction to take advantage. You can end a fight in DEVASTATING fashion if your quick enough. When your opponent is staggered you have to input your fighters commands to finish him off. For example...I used Mcsweeney and landed a backfist...It gave me a quick window of where i can input commands...I paused the game and looked what i could do from their...It listed like 4 different methods i could do. So i choose the AB one. He quickly took a fast step forward and threw a 1-2 to drop the opponent. Think of it like an instand knockdown if you can time it well.
CLINCH WORK
CHANGED
You will still use the 09 method of reaching for a single arm collar or MT clinch. But whats different are the transitions from over/under to double under. The animations are wayyy different. Actually omar even said...ALL the animations are different. You will see ALOT more clinches in fights not...Due to the fact you have to MINOR transtion to get from position to position. So if im double over and i want to get to over/under...I minor transition for it instead of pressing forward like in 09. UP and qtr circle for the LEFT arm...DOWN and qtr circle for the right. Same for the MT clinch. I personally asked this question to omar. And he said word for word "Due to undisputedonline.nets rules regarding the MT spam. We took out paralyzing strikes (MT elbows) and flick to swing the opponent around. This time...To swing the opponent...You have to minor transition to where you want him to go as well as press a button to strike. It was easier to block being swung around than have a 25% change to break a swing in MT clinch.
CAGE WORK
HOW
Use the L analog to walk your opponent to the cage...Standing in clinch or on the bottom/top on ground.
DETAILS
Wow...Im telling you...This game is soo fast paced...It really looks like a real fight. The animations are soo beautiful here. Once in the clinch standing...You walk your opponent to the cage...I found Cage work VERY OVERPOWERING. I mean think Randy couture vs Vera. You can actually keep your opponent and dirty box for awhile. Defensive players had a tough time getting out. The same methods for transitioning in the clinch apply. The normal double unders...over/under positions. And the new place your shoulder into the caged victims midsection while he rests his body on yours. This is where the guy on the cage can take the aggressors back standing OR ground (depends if on your fighter). But most likely the aggressor was seen doing pick up slams. Yes you can slam while your are leaning on the opponent standing with him against the cage. I really think this is a powerful style in the game. Greco Roman wrestling looked VERY good.
POSITIONS on GROUND
DETAILS
New positions are BUTTERFLY guard (mir and GSP had it). CRUCIFIX (Roy Nelson and paulo had it). BACK STANDING (if you were against the cage) CLOSED GUARD negates the mounters strikes giving you more offensive options. (You can posture up from ALL besides North/South. The animations are WAYYYYY different. For example. If im in mount offense DOWN. I will transition to pick my head up...But he doesnt stand straight up like in 09. Its look more realistic...Like your head WANTS to go up...But it doesnt go their. Think of a clock. Mount offense down is at 3 o clock. Mount offense up is at 2 o clock. The more punches you rain down on your opponent...The more you posture up. Think of an escalator...The more you land the closer you get to the top. So the more damage you do...The more damage your GONNA do. It was sick how they did the mount this time. Same method for open guard or half guard offense. GNP really hurts in this game. Mount up animations totally looks wayy different from 09. While in posture up position from any position...Your gonna think...Am i mounted up? Cuz it looks similar to mount offense down. But like i said...The more you land strikes...The higher your head will posture up.
SPECTATOR
Haha...Sadly...No online spectator mode but Omar said they are working on it. BUT...In tournament mode and CAREER UFC cards...You can watch the cpu vs cpu go at it like your really on the card.
REFS STOPAGE
The ref physically jumps in their and pulls you off if you ko him. Refs also jumped in quicker than 09 when you couldnt pass guard. I was like "Come on ives lavigne...I was working over here man!!!!". Refs are..Ives Lavigne...Herb Dean...Dan Miragliotta...forgot the last one...soo sry. They were present in all the action except when they were out of view.
DECISIONS
YES THEY FIXED it. In 09 the scorecard was immediately displayed before the announcer even finished talking about it. This one....They go judge by judge. It took 2 seconds between each judges scorecards. So if the judge #1 and #2 went opposite ways...The suspense builded up for #3.
CUTS EFFECT
Their were ALOT of differnt cuts. Mcsweeney had a welt above his right eye w/ a cut slightly underneath. It was stopped when the cutscene went to Mcsweeney after the round ended. Like he couldnt continue type feeling.
DEMO
16 fighters will be included in the demo. 16. Wow. Omar said the demo will be out real soon. Didnt give out specific date. He also said it wont get pushed back.
CAF INFO
Wow...This will be alot to cover...So im going to go subject to subject...
NAME-You can either write down your name...Or choose from 100+ templated names so they will announce you.
NICKNAME-35 nicknames. I liked THE BONE COLLECTOR the best. But they werent as cheesy as 09s.
FIGHTER ATTRIBUTES-The same as 09. No new attribute added. ST CAR SPD and all the rest of the stats are the same
STANDUP STYLE-Orthodox...Orthodox southpaw...Southpaw... (orthodox southpaw means you can fight both ways)
STANDUP STANCES-Their were 12 different stances. MT had 2 different stances...Hands reaching out closed like Tong po from kickboxer and hands reaching out open. MMA style. Brawler style. Counter style. Karate style. Their were 10-12. Id have to look at the video.
GEAR-You can wear FITTED HATS...BEANIES...TSHIRTS...GIs...HOODIES. They had ALOT of each. Think of spidermans suit...For a hoodie in black and white. Was sick.
BEING ANNOUNCED-You can choose what you do when bruce buffer is announcing you.
FACE TO FACE POSE-You can choose how you react to your opponent when ref tells you to touch gloves. Show respect or dont. Up to you.
CELEBRATION-After you win...You can choose how you react.
FIGHTER MOVES-Think of WWE games. You choose EVERY SINGLE ONE OF YOUR MOVES. It shows a preview of what it looks like. You can choose generic moves...Or specials. Theirs MANY special high kicks. Thiago alves has the quickest high kick in the game. Lighting fast.
HAIR COLOR-You can change any hair strand to ANY color. Saw someone make purple chest hair with green sideburn hair.
HAIR STYLES-35 styles including dreadlocks...Hardy style fauhawk...Clay Guidas hair. Very different.
TATS-You can choose a tattoo...And place it ANYWHERE. Not just a selected spot this time. Their were 35 different chinese calligraphy combinations.
oh mann das hört sich echt krass, die ganzen neuerungen !
wird auf jeden fall gekauft
thx
jetzt sind da noch 2 neue videos
INTERVIEW VIDEO - hier klicken
und
Fight Tutorial Video - hier klicken
alta einfach nur geil! smackdown vs raw lässt grüsen @ CAF und Karrie Modus! Die Weight Ins... das PPV Feeling... Boah!
Jaaaaaaaaaa der Hammer!!!!!! Mein Game of the Year, so wie letztes Jahr schon :smt023
Sieht alles sehr schön aus bin mal aus fertige Produkt gespannt.
Hoffentlich gibts nen "Ich haue den Jupp um Knopp" der war mir im letzten UFC zu überpowert.:D
Demo kommt Ende April
Fighter:
Lyoto Machida
Shogun Rua
Rashad Eveans
Rampage Jackson
Schaukampf und Turniermodus offline Spielbar.
Releasedate wurde auf den 25. Mai (satt 28 Mai) für Europa vorgezogen. 25. Mai = Dienstag. Montag = Pfingstmontag Feiertag. d.H. die Läden haben es Donnerstag/Freitag.
Auf Amazon.de ist nun die Exklusiv Version mit 4 TUF 10 Fightern vorbestellbar.
Vid vom Karriere Modus, sehr verbessert!!! Danke Macuestics für den Link ;).
YouTube - UFC Undisputed 2010 - Karriere Tutorial Trailer [HD]
roster (zu 90% sicher)
Roster von Gamespot UFC Undisputed 2010 Fanblog
sry für doppelpost aber news:
wer die demo zocken will, kann das nun tun. einfach auf der ufc undisputed community seite anmelden und unter COMMUNITY EXCLUSIVE: UFC UNDISPUTED 2010 DEMO | UFC Undisputed den code holen =)
spielt sich verdammt geil, mich würde mal interessieren was die Gelegenheitsspieler hier so dazu sagen.
Ich zocke die Demo schon, ist ganz schön geil gemacht !!!
Im ganzen auf jeden fall realistischer geworden ist bloss blöd das kein Trainingsmodus dabei ist.
Hoffentlich bleibt das spiel ohne irgendwelche nervigen Fehler damit ich das dann auch ordentlich Liga zocken kann!
Verprügel schon die ganze Zeit Evans mit Rampage sowie es bei UFC 114 passieren wird ^^
jo das Spiel macht echt wieder richtig Bock..
Was mir alles so aufgefallen ist:
- Die Bewegungen sehen viel flüssiger aus, v.a. die einzelnen Transitions
- Man hat mehrere Möglichkeiten beim Clinchgame
- In eine dominante Position zu kommen (z.B. Full Mount) ist um einiges schwerer geworden
- Die Steuerung wurde überarbeitet, deshalb muss der vorher genannte Punkt vielleicht später revidiert werden, da ich momentan noch meine Schwierigkeiten damit habe und Einarbeitungszeit benötige
- Es gibt nun wie schon oft angekündigt ein Cagegame, sprich, der Käfig kann nun genutzt werden um den Gegner an ihn zu drücken oder um sich am Käfig aufzurappeln
- Dadurch, dass man sich die dominanten Positionen erarbeiten muss, ist der Fight meistens nicht schon in der ersten Runde zu Ende (und das auf dem zweitleichtesten Schwierigkeitsgrad, obwohl ich den Vorgänger auf dem schwierigsten Grad gespielt habe)
- Das Menü ist nicht mehr so schwerfällig gestaltet wie beim Vorgänger
- Durch das Pendeln des Oberkörper lassen sich tolle Counters durchführen, welche sehr effektiv sind
Und ich verprügle mit Shogun Machida, wie es in UFC 113 passieren wird :)
Ja das mit den Transitions und dem Mount stimmt, habe auch das gefühl das dass der Mount nicht mehr so einfach geht.
Und vor allem die Reversals lassen sich jetzt auch ordentlich machen richtig schön flüssig.
Hoffentlich bleibt das auch so ging mir tierisch aufn Zeiger online jeder hat einen gleich in die Mount geworfen und dann die ganze Zeit Transition Reversals gemacht.
Wird auf Jeden Fall gekauft
Die Demo ist sehr geil. Ist alles nur noch etwas ungewohnt, da die Steuerung etwas verändert wurde.
Ich hoffe wirklich auch, dass man auch nach einer gewissen Übung nicht mehr so leicht in die Full Mount Position kommt, weil Online war das z.T. schon mehr als nervig, v.a. wenn man wegen dem Lag keine Reversals machen konnte!
Ganz schön finde ich nun auch, dass man nun auch den Rücken zur "Verfügung" stellen kann um sich aus der Mount zu befreien. Das Game hat echt an Realismus nochmals zugelegt, jetzt fehlt nur noch ein guter "Storymodus" und dann ist es perfekt!
Vorbestellt habe ich mir das Game auch schon :smt023
Komisch... bei mir läufts gerade genau anders herum :ugly10
Mir gefällts zumindest bisher auch sehr gut, vor allem die überarbeiteten Animationen und die neuen Möglichkeiten.
Was mich auch gleich schon zu meinen Fragen bringt.
In einem Video konnte man sehen wie die Kämpfer Schlägen ausweichen. Hat schon einer rausgefunden wie das geht?
Ach ja und was zur Hölle muss ich drücken wenn ich ne Submission angesetzt habe oder der Gegner eine angesetzt hat?
Das hat mich schon einige Siege gekostet. :-?
Also Schlägen ausweichen tust du indem du den RB drückst und hälst und dazu den linken Stick schnell bewegst. Mit schnell bewegen mein ich, dass man den Stick nur kurz in eine Richtung antippen soll.
Und um eine Submission erfolgreich durchzubringen bzw. abzuwehren musst du den rechten Stick so schnell wie möglich in irgendeine Richtung drehen. Eine weitere Möglichkeit um eine Submission abzuwehren ist, so schnell wie möglich Punches auszuführen (dies ist nur effektiv, wenn du einen starken Typen spielst, der eine schlechte Submissiondefense hat, zumindest war das im Vorgänger so :roll:)
Hab vorhin die Demo gezockt! Macht ordentlich laune, aber an meinem Bodenkampf muss ich noch üben...:D